« terug naar vorige pagina

Klachtenprocedure

Heeft u een klacht? Praat erover met uw huisarts.

In onze huisartsenpraktijk proberen wij u zo goed mogelijk te helpen. Het kan echter gebeuren dat u een klacht hebt. Uw klacht kan gaan over de huisarts, waarnemend huisarts, praktijkondersteuner of doktersassistent. Een klacht kan te maken hebben met uw behandeling, bejegening of bijvoorbeeld de telefonische bereikbaarheid. Bespreek uw klacht eerst met uw huisarts. Hij of zij zal dan samen met u naar een oplossing zoeken. Vul via deze link het klachtenformulier van de praktijk in.

Komt u er na het invullen van het formulier en in het gesprek met uw eigen huisarts niet uit? Dan bestaat de mogelijkheid uw klacht te bespreken met de klachtencommissie van de praktijk. Deze bestaat uit een niet bij uw klacht betrokken huisarts en de praktijkmanager.

Als u er ook met hen niet uitkomt, kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van SKGE. Hij of zij probeert een oplossing te vinden voor uw klacht, maar kan ook bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en behandelt uw klacht vertrouwelijk. U kunt uw klacht indienen door het klachtenformulier van SKGE in te vullen. Dit formulier is te vinden via deze link. Komt u ook met de klachtenfunctionaris niet tot een oplossing, dan kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de Geschilleninstantie Huisartsenzorg. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Voor meer informatie kijk op www.skge.nl.